Alla inlägg under mars 2016

Av Rose-Marie - 29 mars 2016 21:26

I dag har jag firat min födelsedag, och att jag bott i min nya lägenhet i 1 år.Jag har också firat påsken förstås.Förr var det

Påsk längre, det började med fastan, mamma tog in björkris, i fastan och bakade semlor, med chokladröra i.Vi åt bruna

bönor och fläsk på tisdagarna och sen semlor med varm mjölk.Jag fick ,måla äggskal, som mamma använt, när hon bakade, hon sköljde dem, och lät dem torka. Jag målade med vatten färger, sen hängdes de upp i riset.Det var även

fjädrar, jag tror att de fanns att köpa på 1940-talet.

Min födelsedag började jag fira, på lördag, så att Gunilla och Gunnar, samt hennes barn kunde komma, de jobbar ju i veckorna.De har ju en bit att åka, men det var ju fint väder.Lena o Borhan,Eva o. Jörgen o Andreas,bor ju i närheten.Sist i raden kom Frida,som kom direkt från jobbet.

På söndag,kom 6 pers. till, och i dag kom 4 st. Jag skriver ej alla namnen för det blir lite tjatigt att läsa. De som var här vet att det var Påsktårta, och hembakat som mina döttrar hade bakat Tack för hjälpen.  

Av Rose-Marie - 28 mars 2016 16:55

När jag var liten,hade jag katt ungar, som fick låna mina hårband.Mamma knöt hårbandet så fint, om kattens hals

när den kom in, var hårbandet borta. Jag blev så ledsen, men jag fick nya hårband.Jag var då 4-5 år,det var mitt första minne, som jag kommer ihåg

Nästa minne var när jag fyllde 5 år. Vi hade flyttat till eget hus,vi skulle ha hyresgäster,så att vi fick in lite pengar, till alla räkningar.Anna med familj flyttade in, den 30 mars då gick jag upp till dem, och talade om att jag fyllt år dagen före.

Då gjorde tant Anna en tårta och kom ner med. Jag blev jätteglad.

Av Rose-Marie - 26 mars 2016 16:51

Kent, ska slúta spela sin musik. Då visar Sörmlandsnytt, en video och en dödsannons. Jag blev illa berörd.

En annons sätter man in i tidningen, så att alla får reda på,att en vän eller en nära anhörig har dött.

Sedan läser jag i EskilstunaKuriren och där står det om sorgetåget, på första sidan. På kultursidan finns en annons till.

Medlemmarna i Kent lever i allra högsta grad.Deras musik lever vidare.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards