Alla inlägg under april 2016

Av Rose-Marie - 1 april 2016 21:39

Nu har jag börjat, plantera om blommor.Jag har satt om 4 st St.Paula, jag tycker de är så fina.Sen hade jag

Spindellilja, en gammal växt, som man delar, när det har kommit en ny lök i krukan.

Det hade det gjort i min kruka. Och nu har jag en lök, att dela med mig av till en annan blomvän.

Jag tycker om alla sorters blommor.Mitt blomintresse, fick jag hos Mormor.Jag fick göra rent hennes blomfat, när hon städade.Och så hade hon en gammal lilja, som hon kallade Liljan i dalen.Det var en Amazonlilja. Den blommade med vackra vita blommor,10 år efter hon fått lökarna.Då

 delade hon på lökarna i krukan,till sin dotter min Mamma Elsa och Mina mostrar Helga och Inga.Vi flyttade till Eskilstuna när jag var 14 år, det var på vintern, så vi kunde ej ta med blomman.

På sommaren kom Mormor Ida, med blomman, hon åkte tåg, med flera byten,från Ånge och släpade på en tung väska.

Men Morfar hade varit järnvägare, till yrket ,så de var vana att åka tåg.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards